Handelsbetingelser

Generelt

ScubaGear Aps
Allikevej 10
4100 Ringsted
CVR: 1975 6602
Tlf: +45 3254 4880
Email: info@scubagear.dk

Kundeservice

Du kan købe varer døgnet rundt på www.ScubaGear.dk. Hvis du har spørgsmål, forespørgsler mv., kan du kontakte os i dykkerbutikken, på mail eller på telefon. Vi bestræber os på at give dig den bedst mulige service og at besvare dine henvendelser så hurtigt som muligt inden for vores åbningstid. Vær opmærksom på, at vi i travle perioder, ikke altid når at besvare telefonen, selv om vi gerne vil. I disse tilfælde beder vi dig sende os en mail med dit telefonnummer, så ringer vi dig op.

Åbningstider:
Tirsdag til fredag: 12.00-18.00
Lørdag: 10.00-14.00
Søndag & mandag: Lukket

Sådan bestiller du varer i vores webshop

Du vælger de varer, du ønsker at købe og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Når du er færdig med at handle, klikker du på indkøbskurven og bliver ledt videre til næste side, hvor du angiver navn, adresse, kontaktoplysninger, samt leverings- og betalingsmetode.
Du vil modtage en bekræftelse af dit køb på mail umiddelbart efter (tjek evt. dit spam-filter, måske er mailen landet der)

Specialbestillinger og specialvarer

Varer, som ikke er en del af det faste sortiment og skal tages hjem på bestilling eller varer som skal produceres på mål (f.eks. målsyede dragter eller ændringer af støvlestørrelse på en tørdragt), kan ikke returneres/refunderes/byttes.
Uridomer og bleer og lign. tages af hygiejniske årsager ikke retur.

Betaling

I vores webshop kan du betale på følgende måder:

Betalingskort

Dankort, Visa/Dankort, Visakort, Visa Electron, Mastercard

Mobilepay

Mobilepay nummer: 86340

Bankoverførsel

Konto i Nordea: Registreringsnummer: 2104 Kontonummer: 6273849392

Paypal

Det er ikke nødvendigt at have/oprette en PayPal-konto for at benytte PayPal.

Levering/Afhentning

Levering

ScubaGear benytter PostNord til forsendelse af pakker. Du kan vælge mellem tre forskellige forsendelsesmetoder:

”Privatpakke med omdeling” - Post Danmark leverer din pakke direkte til en privatadresse –typisk i løbet af dagstimerne.

”Privatpakke uden omdeling” - PostNord leverer din pakke til dit valg af lokalt posthus/supermarked eller en Nærboks. Du vil modtage en e-mail/sms om hvor/hvornår du kan afhente din pakke. 

"Erhvervspakke" - PostNord levering din på på din arbejdsplads.

Vi bestræber os på at levere din pakke inden for 1-3 hverdage. Du må dog forvente en leveringstid på op til 7-14 dage for visse produkter og længere for specialbestillinger eller varer som ikke er på lager hos leverandøren. Du vil altid modtage forsendelsesoplysninger, så snart din pakke afsendes, så du kan følge din pakke via Track & Trace på www.postnord.dk.

Fragtrater

Priser pr 9/2-2024:
Privatpakke uden omdeling: DKK 60,- (Du kan selv vælge, hvor du vil afhente din pakke.)

Privatpakke med omdeling: DKK 85,-

Erhvervspakke: DKK 60,- ekskl. moms.

Priserne kan ændres uden varsel, men den aktuelle pris vil altid fremgå i kassen ved køb.

BEMÆRK: Der gælder særlige fragtrater ved køb af flasker og bly. Kontakt os venligst for pris ved at ringe på +45 3254 4880 eller sende en mail til info@scubagear.dk

Ønsker du dine varer leveret til Færøerne, Grønland og øvrige lande gælder specielle fragtrater. Kontakt os venligst for pris.

Afhentning

Hvis du ønsker at afhente dine varer, finder du vores dykkercenter og dykkerbutik her:
ScubaGear
Allikevej 10
4100 Ringsted

Åbningstider
Tirsdag og torsdag: 12:00 - 20:00
Onsdag og fredag: 12:00-18:00
Lørdag: 10:00 - 14:00
Søndag: LUKKET
Mandag: LUKKET

Reklamation og returnering af varer

Ved returnering af varer ifm. eventuelle fejl, mangler, fortrydelse eller bytte bedes du i første omgang henvende dig på mail, telefon eller personligt til
ScubaGear
Allikevej 10
4100 Ringsted
Mail: info@scubagear.dk
Tlf: +45 3254 4880

Betingelser gældende for køb af varer i webshoppen

Har du købt et produkt i webshoppen, har du naturligvis mulighed for at afprøve produktet i dit eget hjem på lige fod med, at man afprøver produktet i en fysisk butik. Dette er under forudsætning af, at du ikke befinder dig i nogle omgivelser, der påvirker produktet på en negativ måde såsom rygning, lugt fra køkken eller lignende.

Efter modtagelsen må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøver den i en fysisk butik.

Værdiforringelse af produktet

Der vil være en værdiforringelse af produktet, hvis det er blevet brugt eller vasket. Du skal være opmærksom på, at hvis du sender en vare retur, der er blevet brugt eller vasket, viser synlige tegn på slid, har ridser, mangler emballage eller anden beskadigelse, vil varens værdi være forringet med minimum 75%. I visse tilfælde vil værdiforringelsen være større (helt op til 100%), hvis varen ikke længere er salgbar. Dette afgøres af ScubaGear efter modtagelse af varen. Dette gælder både på webshop og i den fysiske butik.

Hvis varen har været brugt, kan visse produkter ikke returneres af hygiejnemæssige årsager, f.eks. dragter, neoprentilbehør, badetøj/rashguards, og lignende.

Varer som batterier, elektronik, CD/DVDer, kameraer, bøger og lign. må ikke tages i brug, hvis du ønsker at returnere varen. For de varer der har en forsegling, må denne ikke brydes.

Bemærk:

Specialproducerede varer, f.eks. målsyede dragter, selvdesignede BCDer, ikke-lagerførte bestillingsvarer er undtaget af bytte- og returretten. Som forbruger accepterer du derfor ved bestilling/køb, at du ikke kan returnere eller bytte varen.

Uridomer og bleer og lign. tages af hygiejniske årsager ikke retur.

Fortrydelse af dit varekøb

Du skal give besked til ScubaGear om, at du har fortrudt dit køb. Gerne så hurtigt som muligt og senest inden for 30 dage fra dagen for modtagelse af varen. På udsalgs- og tilbudsvarer er der dog kun en fortrydelsesret på 14 dage. Du skal huske at returnere vare (Med post eller personligt til ScubaGear) senest 14 dage efter at du har givet besked om fortrydelsen.

Bemærk

Det er ikke muligt at få pengene udbetalt for varer, der er betalt med gavekort eller tilgodebevis.

Varen, du sender retur, skal desuden overholde følgende regler

  • Varen sendes tilbage i original emballage.
  • Varen eller emballagen må ikke være beskadiget, og mærker samt mærkater skal være intakte.
  • Varen skal være pakket forsvarligt således, at den ikke beskadiges i transporten. Ansvaret for pakker er din indtil modtagelsen hos ScubaGear.
  • Du betaler selv for returnering af din vare.
  • Det er vigtigt, at pakken sendes med omdeling til ScubaGear. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.
  • Returnering af varer sker på dit ansvar. Hvis varens værdi overstiger DKK5000, anbefaler vi derfor, at du returnerer varen som værdipakke, hvorved du som kunde er forsikret, såfremt pakken skulle gå tabt i posten.

Du sender varen til:
Allikevej 10
4100 Ringsted
DK-2300 København S.

Ombytning

Ønsker du at modtage den nye vare hurtigst muligt, anbefaler vi, at du afgiver en ny ordre i webshoppen, sender den modtagne vare retur og får pengene refunderet. Du kan normalt forvente en ekspeditionstid på op til 5 hverdage fra ScubaGear har modtaget din pakke.

Betingelser for køb af gavekort i webshoppen

Gavekort købt i vores webshop har en gyldighed på 12 måneder fra udstedelsesdatoen. Gavekortet kan både bruges i webshoppen og i den fysiske butik.

Betingelser for køb af gavekort i den fysiske butik

Gavekort købt i vores butik har en gyldighed på 12 måneder fra udstedelsesdatoen. Gavekortet kan kun bruges i den fysiske butik.

Betingelser gældende for køb af varer i den fysiske butik

En vare, der er købt i vores fysiske butik og returneret til den fysisk butik, er ikke omfattet af reglerne for nethandel. Her gælder de samme servicevilkår, som vi altid har givet vores kunder. Dvs. kunden har ret til at afprøve produktet i den fysiske butik, men hvis kunden returnerer varen til butikken og den er brugt (og dermed ikke længere salgbar), så gælder reglerne omkring minimum værdiforringelse ikke og værdiforringelsen er derfor 100% på en brugt vare). For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Bemærk

Specialproducerede varer, f.eks. målsyede dragter, selvdesignede BCDer, ikke-lagerførte bestillingsvarer er undtaget af bytte- og returretten. Som forbruger accepterer du derfor ved bestilling/køb, at du ikke kan returnere eller bytte varen.

Uridomer og bleer og lign. tages af hygiejniske årsager ikke retur.

Fortrydelse af dit varekøb

Du kan fortryde dit køb af en vare i butikken i op til 30 dage, men vi sætter stor pris på, at du kommer så hurtigt som muligt. Udsalgs- og tilbudsvarer er ikke omfattet af fortrydelsesretten. Du kan returnere varen med post eller personligt til ScubaGear. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende. Returnering af varer sker på eget ansvar. Såfremt varens værdi overstiger DKK 5000, anbefaler vi, at du returnerer varen som værdipakke, hvormed du som kunde er forsikret, såfremt pakken skulle gå tabt i posten.

Bemærk

Det er ikke muligt at få pengene udbetalt for varer, der er betalt med gavekort eller tilgodebevis.

Reklamation

Reklamationsretten

Købeloven i Danmark giver dig 2 års reklamationsret og dækker de fejl, der måtte være til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret. Vær opmærksom på, at din mulighed for at få ret i en reklamation ophører inden de 2 år er gået, hvis varen ikke er beregnet til at holde i to år eller at den ved normal brug er slidt op inden fristen udløb. Vær f.eks. opmærksom på, at manchetter på tørdragter er forbrugsvarer og ikke nødvendigvis forventes at holde to år.

Hvor hurtigt skal jeg indsende en reklamation?

Du skal indsende din reklamation indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen, og gerne så hurtigt som muligt. Hvis du sender reklamationen inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Fragtomkostninger ved reklamation

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Kontakt os gerne i forbindelse med en reklamation, da vi i mange tilfælde kan vi sende dig en pakkelabel, som du kan bruge til at sende varen retur med.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Du har nemlig selv ansvaret for varen indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Refusion/Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer normalt beløbet inden for 5 hverdage og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur.

Vi gennemfører normalvis en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre vi bliver enige om noget andet. Tilbagebetaling forudsætter, at vi har modtaget varen retur.

Se også afsnit om ”Betingelser gældende for køb af varer i webshoppen” og ” Betingelser gældende for køb i den fysiske butik”.

Forbehold

Vi tager forbehold for trykfejl, tastefejl, prisfejl samt momsændringer, afgifts- og valutastigninger.

TOP